Sunday, July 10, 2011

Padang Rengas ;-)

<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Assalamualaikum WBT…


Hai semua.. ape khabar? Harap anda semua sihat.. cuti hujung minggu ke mana? Saya dan rakan-rakan serumah ke Padang Rengas. Pada mulanya kami rancang untuk mandi sungai dengan geng2 rumah sewa ucu tapi pagi-pagi tadi masing-masing ada hal. Sorang kena ke maktab siapkan kerja kumpulan, pastu siapkan ABM untuk literasi.. Maaf ye ucu, nanti kita g same-same tau.. Plan ke Padang Rengas nie pun "last minute" punye plan. Plan dalam pukul 11 sebab bosan duduk kat rumah dan kebetulan pulak Kak Ain, salah sorang teman serumah nak pergi melawat mak angkat dia.. Kami yang lain ikut je sebab tak pernah jejak kaki ke sana..


Bertolak selepas usai solat zohor dengan menaiki 2 buah kereta. Kereta saya sebuah dan kereta Kak Ain sebuah. Ahli rombongan seramai 6 orang.. Perjalanan pergi terasa jauh giler, lenguh pinggan duk bawak keta tapi bila balik rase macam dekat pulak.. *memang adat kot sebab mula-mula pergi tak kenal jalan kan*..


Sepanjang perjalanan, mulut kami semua hampir terlopong melihat pokok-pokok yang lebat menghasilkan buah dan deretan kedai yang menjual pelbagai jenis buahan tempatan.. Hanya mampu telan air liur je *duit tak ada nak beli*.. Alhamdulillah tepat jam 3.30 petang kami selamat tiba di Padang Rengas. SUBHANALLAH, suasanan kampung yang sungguh tenang memang menyeronokkan ditambah dengan deretan pokok-pokok buah-buahan dan dusun-dusun yang memang amat menenagkan..*rindu dekat rumah*…


Selepas melawat Mak *mak angkat Kak Ain* kami melangkah ke rumah Opah pula. Hidangan goreng pisang mengenyangkan perut-perut yang letih berjalan jauh.. Kemudian kami kembali ke rumah Mak dan dihidangkan pula dengan buah-buahan seperti durian, manggis dan ditambah dengan laksa penang yang cukup lazat.. selesai makan kami menunaikan solat asar dan ke kebun belakang.. Ok, jom tengok gambar… (^_____^)


teratak Mak..(^___^)

Kak Ain dan Mak




Kami di rumah Opah *dihidangkan dengan pisang goreng*


Laksa di rumah Mak


errrkkkkk ALHAMDULILLAH.. *sendawa durian* =)









di kebun limau belakang rumah


cubaan melangkah parit



bersama tuan rumah..(^___^)


pokok durian..


pokok asam keping


(^_____^*)


gambar terakhir..(^__^)



notakaki :: Kita tidak pernah tahu akan Takdir ALLAH SWT.. Syukur Alhamdulillah.. (^__^)

3 comments:

Anonymous said...

g sini pun tak ajak ucu.

ni sedih ni T_T

Nur Shamimi Jamudin said...

alamak...
alamak...
alamak...

maaf, perjalanan yang tdk dirancang pun..
nnti kita g jalan same2 ye...
maaf ucu sayang...(^___^)

sesuci embun pagi said...

nk ikut jugak...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...