Friday, April 6, 2012

Kata 36

Assalamualaikum WBT..



The power being a teacher..



Sejak saya sekolah rendah lagi, bila cikgu tanya ’shamimi, apa cita-cita awak bila besar nanti?’ saya tanpa segan silu lagi malu saya cakap ‘saya nak jadi seorang cikgu’. Yup (!) menjadi cikgu merupakan pilihan pertama saya. Tapi masa kecik-kecik dulu tak tahu pun sangat, sampai da besar sikit terus minat tu makin mendalam. Mungkin terkena badi mama saya yang juga seorang cikgu dan Alhamdulillah rezeki saya untuk berada di bidang ini. Syukur Alhamdulillah Ya Allah..

Saya suka melayan budak-budak (!)

Saya suka mengajar budak-budak (!)

Saya suka tengok wajah comel mereka (!)

Saya suka dengan pilihan saya nie (!)

Fakta : bila saya kena masuk sekolah untuk PBS atau apa-apa sahaja program, saya rasa nak duduk kat sekolah je dan tak mau balik maktab..

T___________T




maaf, gambar jelas menunjukkan saya mudah mengesan kamera yang datang mendekat. (!)

saya suka bila saya dikelilingi oleh murid-murid dan mereka bersungguh-sungguh sehingga mulut mereka ternganga (!)


gambar sekadar hiasan (!)


nak rasa semua nie, jemput lah jadi cikgu (!)
(^____________^*)


semoga berjaya di dunia dan di akhirat.


mula merindui mereka..


notakaki :: Good teacher explain, average teacher teach, the best teacher inspire. InsyaAllah;
via : Prof Dr Muhaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...