Thursday, December 13, 2012

Canggih : Pintar


Assalamualaikum WBT..

Apa khabar semua?

Harap semuanya sihat dalam jagaan Allah SWT. Amin.

Hujan renyai-renyai di Kuala Lumpur. Tadi sangat lebat dan kilat kuat memancar menunjukkan kuasa.

Cuti sekolah? fuh, puas pusing sana-pusing sini. Tengok sana-tengok sini.

Buku yang ada, perlu dikhatamkan segera tapi hati memang memberontak nak memiliki koleksi buku-buku yang lain! *tamak, memang pun*

Cuti sekolah, waktu terasa panjang jea. Kadang-kadang bosan menghadap FB, TV, pandang luar tingkap!

Waktu yang panjang nie, sungguh indah jika kita isikan dengan perkara terluangkan.

Ada waktu lapang, jom baca Al-Mathurat nak?

Susah. Tak ada buku Al-Mathurat. Tak reti la.

Ala, semua tu alasan jea!

Kita kan ada “telefon canggih. Da la canggih, pintar pulak tu.”

Apa kata bukak telefon, klik dekat ‘play store dan download Al-Mathurat’.

Dan Al-Mathurat sekarang sudah ada dalam telefon anda. Anda boleh bacanya bila-bila masa dan di mana-mana sahaja kan?

Canggih dan pintar betul la.

Bukan Al-Mathurat je tau, surah-surah lazim, ayat-ayat Al-Quran pun boleh kita miliki.

Jadi nanti tak ada alasan lagi da.

Kalau ada anak-anak, boleh ajarkan mereka surah-surah lazim. Ceritakan kisah-kisah nabi atau apa sahaja yang boleh mendekatkan kita dengan Islam.

Benda macam tu, kalau kita tak kejar dia yang akan pergi menjauh.

Jadi, jom isi masa yang terluang dengan benda-benda yang berfaedah. *ingatan untuk diri saya juga*

Selamat mendownload aplikasi yang menarik untuk diri dan jiwa kita.

Subhanallah, Allahuakbar indahnya Islam.

Alhamdulillah, saya da download Al-Mathurat dan sekarang saya boleh bacanya di mana sahaja. Da tak risau kalau nak pegi jalan-jalan, saya terpaksa tumpang beg mama untuk letak buku kecil itu.

Kawan saya cakap baca Al-Mathurat dapat sembuhkan penyakit kanser. Dia suruh saya amalkan selalu. Insya-Allah.

Oh.sebijik macam saya punye..
::)
Notakaki : Dunia di hujung jari. Semua boleh kita dapatkan. Tunggu tindakan dan amalan kita sahaja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...