Tuesday, August 17, 2010

..:: Peritnya Sebuah Kenyataan ::..

Assalamualaikum W.B.T...

Ape kaba semua,, da lama aku x menulis sesuatu tentang diri aku kat ruangan post nie, yela sebelum nie banyak kisah yang aku dapat dari orang lain & aku transfer ke sini. Ok, berbalik pada tajuk kita, 'Peritnya Sebuah Kenyataan'.., korang pernah terima x sesuatu benda yang sebenarnya korang x mampu nak hadapi.

Tiba2 aku teringat pada kata2 lecture aku, 'bila kita dalam masalah, kita akan rasa masalah itu berat TAPI bagi orang yang x hadapi masalah itu, dia anggap benda 2 kecik je..' korang faham x ape yang aku nak sampaikan nie..'lau x, abaikan je'..

Bagi diri aku sekarang nie, aku rasa macam xpercaya je dengan kenyataan yang memang aku perlu hadapi. Pada 12 Ogos yang lalu aku telah disahkan menghidap penyakit 'tiriod' tahap tinggi.. Bengkak pada leher aku da terlalu besar & jarang dijumpai pada usia muda seperti aku nie & tiriod nie da merebak ke bahagian lain tengkuk aku.. Nie menyebabkan aku sukar untuk bernafas.. Keesokkan harinya '13 Ogos' aku sekali lagi ke hospital untuk scan tiriod aku 2.. Dan keputusannya ialah aku kena buat pemedahan secepat mungkin sebab sebelah kanan da bengkak '7cm', sebelah kiri '2cm' & kat saluran pernafasan aku ada lebih kurang 4 biji kecik... Fuhh, satu kenyataan yang amat sukar untuk aku terima. Bila doktor cakap 'tiada ubat melainkan pemedahan, mata aku dah bergenang & hanya keluarga je yang aku fikirkan'.. Aku perlukan mama aku untuk redakan ketakutan nie' aku perlukan baba aku untuk redakan kesakitan nie' 'aku perlukan adik beradikku untuk redakan keperitan nie'..aku perlukan kalian...

Ok, da stop beremosi...!!!... kita kena kuat hadapi kenyataan nie kan... Aku akan cube untuk kuat.. Tadi aku telah pun dapat keputusan untuk pemedahan 2.. Pada 6 September 2010 nie, InsyaALLAH pemedahan itu akan dijalankan. 5 September 2010 aku da start masuk wad sebab nak bersedia untuk dibedah... Err, jap raya macam mane... Ermm, mungkin nie hadiah raya untuk aku kan...

Kepada rakan2 & saudara mara & pembaca2 blog nie, doakan saya selamat ye.. Maaf lau ada salah & silap selama kita kenal... Sayang korang..^_^

p/s :: terima kasih kepada keluarga, kawan2, senior2 & semua yang banyak bagi semangat kat mimi.. tanpa korang mimi x akan kuat.. Time kasih ye, hanya Allah je dapat balas jasa kalian.. Semoga kalian diberkati ALLAH S.W.T..^_^

2 comments:

amaLina said...

akak, nape x cakap? isk3... huhuhu.... sabar ek. Allah x kan bagi ujian kat hambanya kalau DIA tawu hambanya x dapat hadapi. insya Allah, pembedahan tu akan berjaya. am doakan akak. take care tau. syg akak!

Nur Shamimi Binti Jamudin said...

hehe..amin..thanks am.. kak mimi bukan xmau bgtau, tp xtahu nak gtau mcm mane..semoga semuanya selamat..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...