Saturday, August 21, 2010

..:: Tiada Tajuk ::..



Assalamualaikum W.B.T...

Hai ape kaba semua, rase macam da lame x menulis sesuatu di sini.. Emm, jadual yang sangat padat + tugasan kerja khusus yang semakin menimbun + tugasan 'lain' yang perlu dibuat menyebabkan aku kesuntukan masa untuk menulis sesuatu di sini.. Nie pun curi2 tulis jap, sepatutnya aku ngah siapkan PN tapi nak restkan otak kejap.. hihi.. Haa, sebelum singgah ke 'new post' nie aku terbaca blog kawan aku nie 'CIK ETA',, dalam blog dia, dia tulis pasal kisah aku.. Waa, terharu sayang dan awak telah buat saya menangis dengan ayat2 gramatis awak. Haa, nak tahu ape yang ditulis pasal aku, dia tulis pasal sakit aku 2..p/s untuk ETA ---> awak jangan cakap awak x bagi semangat kat saya, awak lah salah seorang insan yang banyak bagi semangat kat saya, awak lah seorang sahabat yang banyak tenangkan saya...saya sayang awak k..!!

Dugaan ketika berpuasa amatlah berat untuk dipikul, tapi hikmahnya banyak kebaikan yang diperolehi 'dipetik dari kata2 seorang senior aku..'.. Satu, dua minggu yang lalu, aku menjadi semakin tenang untuk menghadapi penyakit yang aku terima & bersedia untuk menjalani pemedahan, tapi dua, tiga hari nie aku rasa lemah kembali. Yela, sebab 1 petang sebelum berbuka tu aku dapat panggilan tel dari baba aku, dia cakap 'dik, insurans xleh cover pemedahan kamu sebab baba baru start keja kat sini 2 bulan, dia 4 bulan ke atas baru boleh cover',,tappp, mengalir terus air mata aku.. Ba, macam mana kita nak cari duit untuk kos pemedahan mimi.. Ba, nape sakit mimi nie membawa kesusahan pada orang lain.. Ba, mimi nak tanggung sakit nie sorang2 tapi nape orang lain pun kena jugak.. Ba, nape jadi macam nie..

Baba x mampu nak menjawab pertanyaan 2, tapi aku jawab ba, biarlah kita tangguh pemedahan nie dulu, biarla mimi tanggung kesakitan nie daripada mimi susahkan baba n mama. Ma, mimi x sanggup nak ambik duit yang telah lama mama kumpul untuk ke 'rumah ALLAH tu', mimi tahu mama da lama simpan duit tu n mama da lama simpan niat nak ke sana lagi, mimi tahu ma sebab mama selalu cite kat mimi pasal semua tu.. Tapi nape kita kena ambik duit tu untuk mimi..

Lepas berbuka, baba tel balik.. Aku cakap ba ambik la duit dalam tabung haji mimi. Guna la duit 2, nanti mimi boleh simpan balik. Walaupun x banyak yang ada, namun aku rela habiskan untuk kurangkan bebanan mama n baba aku. Aku buntu, ape yang patut aku lakukan. Aku da cuba sorok air mata aku, tapi dalam masa yang sama aku perlukan seseorang untuk lapkan air mata itu, aku perlukan seseorang untuk peluk n bagi semangat kat aku.. Yaa, aku cuba sibukkan diri menguruskan majlis berbuka di surau, orang ajak duduk aku tolak, aku tolak sebab aku x mampu nak pandang wajah kalian, aku takut air mata aku mengalir, aku takut membebankan korang dengan masalah aku. Tapi aku tipu diri aku, aku duduk di tepi Kak Amni, aku x tahan daa, padanya segala air mata takut + sedih + buntu + semuanya aku curahkan... Dia bagi semangat kat aku, dia bagi nasihat kat aku, dia lap air mata yang mengalir di pipi aku, dia peluk aku,, thanks kak..

X cukup sorang, ramai yang datang dan bagi semangat kat aku melalui FB, MSG, masa jumpa dan macam-macam la.. Mimi hargai semangat yang akak2 & adik2 bagi kat mimi, tapi mimi x tahu nak hadapi semua nie.. Mimi xmau susahkan semua..mimi x mahu.. Andainya pemedahan itu boleh ditunda, mimi akan tunda.. Mimi x sanggup tengok mama simpan balik duit dia, mimi xmau tengok baba susah2 cari duit, mimi xmau tengok kawan2 mimi kutip sumbangan untuk mimi. Mimi xmau tengok korang dalam kesusahan hanya untuk mimi, mimi xmau...

Ya ALLAH aku hanya insan yang lemah, namun aku redha atas segala dugaan dari Mu, aku redha kerana aku yakin di sebalik semua ini pasti ada hikmahNya.. Namun bagilah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini. Aku kuat tika ada orang di sekeliling, namun aku lemah tika aku berseorangan.. kuatkan lah hatiku YA ALLAH..amin..

p/s ----> aku rasa lega sebab boleh conteng sesuatu di sini, tapi maaf ye nie kisah aku..hihi. Pada semua yang banyak memberi semangat, terima kasih aku ucapkan, setiap kata2 yang di tuturkan, setiap pelukan yang diberi, setiap kali tangan itu mengelap air mataku akan aku ingat sepanjang hidup..semoga kalian di berkati ALLAH S.W.T...^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...