Sunday, January 1, 2012

1.1.2012






Assalamualaikum WBT…



Selamat Tahun Baru Masihi semua!! Macam mane sambutan tahun baru ok tak, azam baru da mula belum..?? hah, belum start lagi, laa nape? Awal sangat ke, baik mulakan azam tahun baru tu nanti x sempat lak nak tunaikan.


Tahun baru, azam baru, hidup baru, lembaran baru dan semua baru la. Kadang-kadang apa yang saya lalui same sahaja dengan semalam! Semalam 31 Disember 2011, arini 1 Januari 2012, tidak ada perbezaan pun tapi entah la.. xtahu nak cakap apa da macam mana. Tapi mungkin ada juga perubahan yang perlu saya lakukan, xkan nak berada di tempat yang sama bukan. Minda kena semakin positif, sikap yang x betul tu kena betulkan balik, perangai yang x elok tu kena elokkan. Haa, tu yang akan saya lakukan. InsyaAllah.


Sekadar untuk renungan diri saya sendiri, kalau kita nak berubah tidak semestinya kita tunggu kedatangan tahun baru! Kalau kita rasa ada kekurangan pada sikap dan tingkah laku kita, terus lakukan perubahan tanpa menunggu waktu. Ingat waktu tak tunggu kita tapi kita yang perlu mengejar waktu..


Sedar tak sedar cuti pun da habis, InsyaAllah malam nie akan berangkat ke Kuala Lumpur dan meninggalkan keluarga tersayang.*mood sedih sudah datang*. Malas rasanya nak balik tapi apakan daya di situ la hala tujuku. Erm mungkin esok akan berubah segalanya, yela esok da tak ada mama nak kejutkan solat subuh, tak ada da mama nak sediakan makanan, tak ada da adik2 yang boleh hiburkan hati, tak ada da tv nak tengok cite2 kartun sebab esok semua kena buat sendiri da, esok bersama kawan2, kelas pun akan bermula, pelajaran baru, kisah hidup baru, cabaran baru, dugaan baru dan semuanya baru. Err, agak seram memikirkan semua itu namun harap-harap semuanya dapat dilalui dengan tenang. Amin..


Bila da masuk tahun 2012 ni, teringat balik kisah-kisah yang berlaku pada tahun 2011. Macam-macam yang berlaku ada yang manis, pahit, tawar, kelat, masam dan banyak lagi. Tapi dalam banyak-banyak kenangan tu, kenangan manis pasti susah untuk dilupakan dan kenangan pahit pun sama tapi apa yang penting ialah apa saja kenangan pahit tu jadikan iktibar dan guru untuk mencapai kenangan yang paling manis bagi tahun 2012 ni.. InsyaAllah.


Ok lah rasenya da banyak merapu di sini. Apa-apa pun Selamat Tahun Baru buat semua, ayuh buat anjakan paradigma yang baru supaya hidup akan sentiasa maju ke hadapan! InsyaAllah…


Notakecil :-

#Bangun pagi solat subuh, kemas bilik, kutip baju-baju yang nak basuh, siapkan nenek saya dan siapkan sarapan nenek dia, masuk dapur goreng kentang dan nugget untuk saya dan adik! Bila nak bukak periuk nak masak nasi untuk tengah hari terkejut tengok ada nasi lemak yang mama buat. Saya suka makan nasi lemak ye.. Syukur Alhamdulillah, impian tercapai, terima kasih mama sayang. Mungkin mama tak sempat nak bagitahu kot sebab awal-awal lagi mama kena ke sekolah, ada mesyuarat.. (^___^)


Notakaki :: semoga tahun baru nie akan membawa lebih banyak kecemerlangan dan kebahagian kepada kita semua. Terus mengorak langkah menuju ke hadapan..(^_______^*)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...