Friday, January 11, 2013

Kata 47


Assalamualaikum semua!

Selamat tahun 2013.

Alamak, 11 hb baru boleh ucap selamat tahun baru.

Macam biase la, bila da jadi pelajar maka jadualnye penuh. Curi-curi masa untuk mengupdate blog.

Kuliah saya bermula 2 Jan 2013. Kelas pertama yang padat.

Parking kereta jauh dari kelas. Jalan pagi-pagi masuk kelas. Xpe membakar kalori orang kate.

Tengah hari jalan kaki ke kereta, beli lauk, balik rumah, solat dan ke kelas lagi.

Petang, tido kejap, solat asar dan beriadah. Nak sihat konon.

Malam.. makan, buat kerja dan tido.

Rutin harian. Penat. Tak pernah lagi dalam sejarah hari pertama kuliah dah banyak kerja. Eh, tak baik merungut.

Semester ni banyak keluar. Bulan 1-3 penuh lawatan ke sana ke mari. Saya jadi setiausaha dan AJK Perhubungan. Setiausaha sebab banyak kumpul kertas kerja. AJK Perhubungan sebab banyak sangat kredit yang tak digunakan boleh telefon sape-sape. Kerja ni tak penat sebab saya suka dan saya minat.

Hujung minggu pertama bagi tahun 2013 saya ke Dahikmah. Rumah adik-adik kesayangan saya. Melawat diaorang, makin bulat tau! Ada orang baru dan ada kisah baru. Azam saya untuk tahun ni saya nak bantu mereka sungguh-sungguh dalam semua bidang yang kami mampu. InsyaAllah. Doakan kami.

Masa untuk membaca buku amat terhad. Sebelum tido kadang-kadang sempat selak 1-2 helai, lepas tu mata da layu. Tunggu hujung minggu dan waktu rehat dekat kelas baru boleh selak banyak-banyak.

Rindu nak baring atas sofa dan baca buku sampai habis.

Bila da masuk kuliah, waktu kena bahagi sama rata. Tak boleh tengok FB lama-lama, nanti kerja langsung tak jalan.

Kerja rumah kena bereskan cepat-cepat, kalau da banyak mulalah kelam-kabut. Tapi selalu jugak tangguh! Adoiyaiii..

Erm, ape lagi yea...

Haaa..

Azam 2013 : nak lebih elok dari tahun 2012.

Doakan saya.

Ok, sambung akan datang.

Assalamualaikum. 

Gambar 2013!
lawatan pertama ke Dahikmah ; 6 Jan 2013.
Lihat wajah anak-anak kesayangan Allah dan Rasul ini.
sungguh ceria mereka.

notakaki : Rasa yang menyakitkan.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...