Monday, January 21, 2013

Kata 50

Assalamualikum semua.


Minggu ini minggu ke-4 berada di Ipoh.

Kelas seperti biasa.

Tugasan seperti biasa.

Pembentangan seperti biasa.

Alhamdulillah, banyak program.

Meskipun penat-letih-lelah-duit mengalir macam air, tapi seronok.

Banyak ilmu boleh ditimba, banyak pengalaman boleh dirasa, banyak pelajaran yang boleh dipelajari.

Hidup, setiap hari adalah pelajaran!

Hujung minggu pula banyak dihabiskan di Dahikmah melainkan terdapat sebarang program di maktab.

Melayan kerenah adik-adik di sana. 

Mengajar dan membantu mereka. 

Mungkin ini sahaja yang mampu saya berikan dan semoga ianya dapat membantu saya dalam mempersiapkan diri sebelum praktikum.

Baru-baru ini saya membawa ais krim dan susu ke Dahikmah. Hasil sumbangan seorang insan yang mulia. Mereka sungguh teruja-seronok sehinggakan merayu-rayu kepada saya untuk mendapatkan lagi ais krim dan susu. InsyaAllah adik-adik, rezeki itu hanya Allah Yang Mengetahui. Andai ada rezeki kalian, pasti ada lagi yang terbaik untuk kalian.

Kunjungan ke Dahikmah juga menemukan saya dengan insan yang hebat. Mama ; penjaga anak-anak Dahikmah. Dalam tegas ada lembutnya. Banyak nasihat-tunjuk ajar dan ilmu yang di sampaikan. Semakin hari semakin saya teruja untuk ke sana. Moga Allah permudahkan urusan saya dan rakan-rakan. Amin Ya Rabbal Alamin.

*Tahun 2013 ; tahun cinta dan kasih sayang buat anak-anak yatim dan golongan miskin.*

Gambar untuk tahun 2013?
Hanya ini sahaja.

20 Januari 2013.
Hujung minggu ke-3 di Ipoh.
Mereka sedang beratur untuk mendapatkan ais krim & susu..


12 Januari 2013.
Kisah yang menyayat hati tatkala ingin mengambil buku dalam beg mereka.
Terjumpa gambar wajah kesayangan anak itu.


13 Januari 2013.
Kunjungan pertama bagi tahun 2013 ke Dahikmah.
Setelah hampir 3 bulan berpisah dengan mereka akhirnya bertemu kembali.


13 Januari 2013.
wajah ceria dan gembira mereka bagai dilekat di hati saya.
Moga tahun 2013 menjadi tahun cinta dan kasih sayang buat anak-anak ini.


notakaki : Hidup ini semuanya aturan Allah SWT. Allah dah aturkan yang terbaik buat hamba-hambaNya. Kadang-kadang kita tak suka tetapi akhirnya kita akan berasa kagum dengan jalan yang telah Allah tentukan. Selalu berdoa semoga Allah berikan yang terbaik untuk diri kita dan sesuai dengan kemampuan kita. Doa-redha-yakin-percaya-tawakkal. :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...