Friday, September 10, 2010

Raya...raya...raya..!!!

Assalamualaikum W.B.T...


Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin buat semua sahabat, muslimin serta muslimat yang mengenali diri ini... Dikesempatan ini juga, saya NUR SHAMIMI BINTI JAMUDIN ingin memohon maaf sekiranya saya ada buat sape2 terasa melalui lisan mahupun tulisan saya ye...

Hehe maap la ye baru boleh wish.. selama nie sibuk sikit, xsempat nak menulis, lau menulis, banyak lak cite yang sedih2.. Hehe, so di hari yang mulia nie, kita sambut dengan penuh ceria ye.. yela selalunya lau nak buat luahan perasaan sikit mesti bunyi suara 'mimi, tolong mama buat nie....'... macam2 ar, tapi x pe, malam nie lappy aku punye.. Haa, ramai ngah membungkang depan tv tengok cerita2 besh, so gunakan masa yang ada untuk menulis...

Haa, pagi raya aku dimulai dengan solat subuh & bersiap untuk berhari raya.. Pagi ari baru sempat gosok baju raya sebab malam 2 sibuk siapkan kuih raya *opppss, padahal baju baru kering*..lepas da siap bersiap, g smayang raya & terus ke umah nenek aku.. memandangkan tahun nie mak cik2 aku x balik so kami la yang memenuhkan rumah nenek aku.. duduk umah nenek aku 2 sesuatu yang mengembirakan sebab ramai yang datang umah dia, mak sepupu, orang kampung, jiran2 & ramai ag la.. Haa, masa nie la boleh kenal sepupu sepapat, baru boleh jumpe yang duk jauh, dekat & macam2 ag la...

Dan seperti biasa, hari pertama nie aku akan berjalan ke umah kawan baik aku masa kat sekolah menengah, sebab selalunya raya ke 2, kami sekeluarga akan berkumpul di Kota Baharu.. kebetulan pulak, esk sepupu aku akan bertunang, so untuk mengelakkan dari x jumpe ngan kawan2, raya pertama aku da berjalan2 da...:)

Usai solat zohor tadi, aku menunggu ketibaan kawan aku *juwita*, tahun nie dia lak yang amek kiteorang untuk dibawa berjalan2.. selalunya aku yang bawak keta, tp tahun nie tuka orang lak.. Rumah pertama yang dilawati adalah umah Shima diikuti ngan umah Wani dan Salihahs & pastu g umah Juwita.. gembira rasanya bila boleh berjumpa ngan diaorang semua, yela lepas habis sekolah, masing2 g blaja tempat lain2, hari raya je boleh jumpe balik ramai2... da puas berjalan2 + rasa lenguh kaki, ape lagi balik umah la pulak.. macam biase balik tadi aku dihantar oleh juwita + dia pun beraya kat umah ngan mama sebab x lama lagi dia nak balik Sabah, sebab dia blaja kat sana...

*maap ye, xada banyak idea untuk menulis, nanti saya buat cerita2 lagi ye..^_^

Emm, maap ye..nak tunjuk gambar banyak2 pun xleh sebab gambar family x ada, x cukup orang.. nanti lau ada, saya masukkan ye... Haa, yang ada gambar saya & kawan2 saya yang cumil...hehe...


saya ngan Shima *dia sudah bekerja ye*



saya ngan Juwita *gadis yang belajar di Sabah*


saya ngan Eka *dia juga sudah bekerja & driver kami petang tadi*

gambar nie je yang sempat amek sebab masa g umah yang lain2, tel out of bateri...hehe....nanti kita amek gambar sesama ye...^_^

p/s : sekali lagi, Selamat Hari Raya Aidilfitri ye buat semua.. nikmatilah hari kebesaran ini dengan sebaik2nya & dalam kita bergembira jangan dilupa pada mereka yang kurang bernasib baik.. Sama2 lah kita saling bermaaf-maafan di hari yang mulia ini, Hari Raya... Hip,hip horeyyy....Raya...^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...