Thursday, March 24, 2011

Selepas 5 Hari...;)

Assalamualaikum WBT…

Holaaa semua, ape khabar? Harap2 kalian semua sihat ye..

Haaa ari nie genap 5 hari saya berPBS kat SKKB 2..

Perasaan ermm senang cakap sedih yang teramat sebab berpisah ngan murid-murid yang baik + comel & berpisah ngan cikgu2 yang peramah… sedih woooo….!!!

Lagi sedih bila habis PBS maka terpaksa menghadap fail yang bertimbun-timbun, ISL, fail subjek, fail PBS, fail BIG & bermacam-macam jenis fail la…haissshhh..

Okeh, lupekan seketika mengenai fail tu.. *ko aku ceraikan kejap, esok lusa rujuk balik..*hahaha *gelak sopan*..

Memandangkan tadi hari terakhir saya kat sekolah tu maka jadual kosong! Xada kena ganti kelas, masuk kelas, buat tu atau buat nie..

Kerja saya & kawan2 adalah bereskan segala jenis borang, amek gambar, bagi coklat kat murid-murid, round sekolah, g padang & last sekali lepak bilik guru sambil makan aiskrim potong..(^____^*)

Nak diceritakan seminggu kat sekolah, banyak pengalaman yang saya dapat. Dapat rasa macam mane tertekannya seorang guru nak melayan murid yang nakal, dapat rasa macam mane kena menjerit supaya murid dengar cakap, dapat rasa macam mane rasanya bila kelas penuh satu hari tu & macam-macam la..

Tapi bila jadi guru sementara & x diiktiraf nie, baru saya dapat rasa semuanya. Namun walau nakal mane skalipun murid tu, cikgu tetap sayang kat murid-murid tu, tetap ajar murid tu & tetap didik murid tu sehingga berjaya..

Macam-macam benda saya belajar, bila ada majlis sibuk sana sibuk sini, buat tu, buat nie.. patut la orang cakap “pengalaman mengajar kita”.. kita x buat maka kita x rasa..

Hari terakhir hari paling sedih. Berpisah ngan murid-murid. Alhamdulillah hari nie berjaya tunaikan janji kepada murid-murid & teramat terharu bila dapat hadiah dari murid-murid & siap minta autograph lagi.. *woooo popular jap, kalah artis…*

Apepun seminggu nie banyak mengajar saya erti pengorbanan seorang guru & pengalaman menjadi guru sementara & tak diiktiraf nie..

Nak tahu cite, tengok gamba je la..(^__^)



sekolah berPBS

Cikgu Shamimi..(^____^)

Cikgu Athirah..(^____^*)

Cikgu Basirah..(^___^*)

Pertandingan English Co Academic..(^___^*)

okeh, kami ada geng!
tapi diaorang nie cikgu praktikum..(^___^)

main kat padang..sangat best..(^__^)

last suda....

3 cikgu PBS + 6 cikgu PRAKTIKUM = 9 orang cikgu cikgi..

songkok berlilit putih = berkabung 40 hari..

(^___^)

Jutaan terima kasih buat guru-guru SKKB 2 kerana banyak membantu & semoga sekolah ini akan terus maju dalam semua perkara..

Notakaki :: semoga kerjaya ini terus diminati…(^____^*)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...