Sunday, February 20, 2011

Aku & Mama

Assalamualaikum WBT..

Mama…

Tersentuh hatiku tatkala mendengar suara lemah si ibu menjawab panggilan anaknya…

Err, ayat pertama pun da terlalu puitis.. sori2x..

Mood mamai-mamai lagi *entry ditulis selepas bangun tido*..

Halooo, ape khabar semua, sihat x??

Lama x menconteng sesuatu kat sini..

Conteng dalam laptop da ada, tapi nak masuk ke ruangan nie amatlah susah.. Line broadband tibe2 macam xbrape betul, mencuba beberapa kali baru berjaya… Alhamdulillah..(^____^)

Minggu nie mood diri nie asyik lemah je.. macam-macam berita yang sampai ke telinga nie sampaikan xlarat nak tapis & akhirnya semua masuk ke hati dan melemahkan diri nie.. Mimi bangunnnn, mimi kena kuat…!!!!!

Minggu nie jugak jadual terlalu-lalu padat, hampir setiap malam xnampak bayang kat bilik..

Ada je menumpang bilik orang untuk wat keja, tengah malam baru balik mencari katil.. mimi oohhh mimi, fikir la kat diri tu sikit..

Saya terpaksa atau saya memaksa diri saya… errrmmm

Ok, berbalik pada anda semua pulak, macam mane keadaan korang??

Kuliah ok x? Asigment da buat ke belum?? Hah, ada yang da siap.. waa bagus kalau sape yang da siap tu, bak sini nak tiru pinjam..huhu

Ape pun perjalanan hari kuliah kalian, harap2 semuanya berjalan lancar ye & harap2 kalian semua sihat…(^______^*)

********

Berbalik pada tajuk entry nie.. hati nie terlalu2 merindui kat mama tercinta..

Da berhari-hari nak telefon, tapi selalu je x sempat nak curi masa untuk telefon..

Namun akhirnya semalam Alhamdulillah, sempat jugak telefon mama..

Ya Allah sayu sangat rasa hati, bila mama jawab panggilan tu sambil terbatuk-batuk dan ditambah dengan selesema yang dihadapi..

Mama demam, da lama rasenya mama x demam. Setelah di tanya rupanya da hampir 3 hari mama demam.. Mama seorang ibu yang kuat, jarang sekali nak tengok dia demam..

Teringat pulak bila saya demam, mama selalu ada di sisi untuk menjaga saya.. Merawat dengan penuh kasih sayang, menghantar makanan & ubat kepada saya *tapi x makan pun, saya x suke makan ubat* hehe. Kalau sampai tahap teruk dia bawak g klinik.. Tapi bila mama demam, saya xleh buat macam mama buat pada saya. Saya xleh anta dia ke klinik, xleh suapkan dia ubat, xleh picit kepala dia.. ikutkan hati, nak je balik rumah sekarang tapi mendapat tentangan dari mama. Maafkan mimi ye mama, mimi hanya mampu berdoa supaya mama cepat sembuh..

Untuk post kali nie, cukup untuk setakat nie je kot.. Hati x mampu untuk terus menulis.. kawan-kawan, doakan mama saya cepat sembuh ye.. Terima kasih.. (^_____^*)

Notakaki :: amat susah untuk kembali bangkit setelah diri ini terjatuh.. namun saya akan cuba untuk bangun dan menyambung kembali langkah untuk ke hadapan. Mimi kuat, chaiyok3x..(^____^)

mencuba dari petang tadi untuk post entry nie tapi kurang berjaya..hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...