Friday, February 4, 2011

Bertahan

Assalamualaikum wbt..

Arinie perut kenyang sampai ke malam sebab tengah ari tadi makan kat kenduri orang kawin..

Kenduri di rumah saudara saya..

Anak sepupu mama saya kawin..

Bila g kenduri mesti jumpe saudara mara kan..

Best..sangat2 best…

Tadi saya jadi tumpuan kejap, kalah cik pengantin..hohoho..

Orang cari saya bukan nak interview amek jadikan menantu ye tapi nak tanye pasal operate saya aritu…

Hadoiyaiii saya xtahu nak cite macam mane kat semua orang, nasib baik mama yang tolong cakap. Saya hanya boleh cakap “Alhamdulillah sihat sambil tersenyum..”

Tapi saya kalah dengan panahan mata mereka. Saya x pandai nak tipu orang *jujur ke ea*..haha…

Bila mereka2 semua gosok bahu saya memberi semangat & kekuatan, saya tahan air mata dari berguguran. Sedih kot bila mak cik2 saya semua cakap ‘mimi kuat ye, banyakkan berdoa, InsyaAllah semuanya akan selamat’.. amin semoga semuanya berjalan lancar & selamat hingga akhirnya..

Malam harinya saya dipaksa oleh kakak saya untuk turun KL & buat rawatan kat sana.. dalam fikiran nie cube mencari hari yang kosong untuk mencelah ke sana.. tapi macam xada, dengan tugasan yang sudah diterima, tarikh date yang makin menghampiri & semuanya takut berlaku kekangan di situ.

Pesan dari seorang kakak, ‘kamu kena kuat, jangan cepat lemah semangat. Tu je ubatnya!!!’.. baba mencelah di tengah perbualan itu. Kata baba ‘sape cakap mimi lemah, baba kenal anak baba. Mimi nie seorang yang kuat semangat’.. terharu dengan ungkapan itu, mata bergenang lagi.. InsyaAllah baba mimi akan kuat…

Mencuba untuk melupakan semua itu! Namun tiada kesempatan untuk melupakannya kerana sering menghantui diri ini. Semoga semuanya selamat & diberi kekuatan untuk hadapi semua ini. Amin..

(^_________^)

Notakaki :: brape ari je lagi duk kat umah nie.. nikmati cuti yang ada!! 3 ari lagi untuk mulakan hidup baru.. chaiyok3x…(^__^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...