Sunday, December 5, 2010

Entri di pagi hari

Assalamualaikum WBT

Hai ape kaba semua pembaca2 sekalian..

Harap korang semua sihat2 belaka..

Haa, da dekat seminggu lebih saya & keluarga duk KL..

X banyak tempat yang sempat kiteorang g sebab baba & kakak2 saya kerja.

Lau nak kuar kena tunggu hujung minggu baru leh kuar sama2..

Sori ye cite nie pasal program ari Jumaat & Sabtu..xsempat nak update sebab banyak sangat tempat yang “dilawati”, balik pun lewat sikit & badan jadi letih so tido je..

*************

Cerita hari Jumaat baru2 nie..

Kebetulan ari Jumaat baru2 nie kakak sulung saya cuti, so dia bawak adik2 dia yang comel lagi manis nie kuar g jalan2.

Tapi plan nak kuar tu terpaksa dilewatkan sebab kakak da janji ngan family mak sedare saya yang datang dari Kuantan untuk amek jubah sepupu saya yang bakal berkonvo esok.

Lepas anta adik saya yang bongsu g masjid untuk solat Jumaat, saya, kakak & adik perempuan saya terus gerak amek diaorang.

Memandangkan family mak sedare saya xkenal sangat ngan kawasan di KL nie, so kakak saya jadi pemandu pelancong la semalam.

Lepas cari2 + makan buah langsat *sebab sesat* akhirnnyaaa jumpe lah mereka2..

Mereka2 datang 3 buah kereta & semuanya dari Kuantan..

Lepas jumpe 2, saya, kakak, adik & sepupu saya yang bakal berkonvo 2 terus gerak ke UiTM Shah Alam coz nak amek jubah konvo sepupu saya..

Hampir 30-40 minit perjalanan sampai la di sana & sepupu saya menguruskan hal2 jubah dia..

Fuhhh, ramai giler orang kat sana. Naik pening saya tengok manusia2 yang sungguh ramai jumlahnya…

Lepas sepupu saya uruskan hal jubah dia maka selesailah urusan beliau…

Riak muke hepi + syukur + macam2 la terdampar kat muka beliau..

Hepi kot bile semua urusan yang rumit dapat diselesaikan..

Lepas da siap urusan beliau, kami patah balik ke one utama nak anta sepupu saya di IKEA..

Mak sedara saya semua kumpul kat IKEA sebab diaorang akan bermalam di Rawang, umah adik mak sedara saya..

Dan kami sampai di rumah tepat jam 7.45 malam..!!!

Mama, penat… penat duk dalam keta..!!

Tapi syok, dapat kenal UiTM Shah Alam & dapat jalan2..hehe

Xhabis lagi k.. malam 2 lepas isyak kakak bawak kiteorang tengok wayang kat Jusco..

Nasib baik JJ belakang umah nie je..

G tengok cite Rapunzel…

Best giler citerr dia dengan versi 3D *sori saya jakun sebab first time tengok wayang versi 3D*, haha… *time kasih kakak sebab belanja tengok wayang*

Habis tengok wayang, sampai umah kul 10.45 malam..

Balik2 terus ZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZz…*letih OK*




sepupu saya yang bakal berkonvo...
lepas amek jubah..


muka ceria lepas semua 'urusan' da selesai..
kereta & kakak saya yang banyak berjasa!
yeahh, bole balik!


g IKEA anta sepupu saya maka dapat jumpe dua budak kecik nie..
iris & iesha..
'iris makan ais krim, cedappp'...haha...
*gamba kat atas nie lepas dia siap makan ais krim*

*************
Cerita ari Sabtu lak..


da dapat tido yang cukup, muka pun ceria..
time 2 shoping..
thanks kakak sebab anta kami semua!

************

Pagi2 lepas subuh ingat nak update blog nie, tapi malas + idea pun xkuar..

Duk tengok blog orang je, tibe2 baba ajak.. *dik jom g makan nasi lemak*..

Waaa, best 2..saya pun ape ag, terus g siap2 & turun makan nasi lemak ngan baba & mama saya..*rasa macam jadi anak tunggal je pulak sebab g makan 3 orang*.. tapi angan kosong je sebab tibe2 kakak & adik saya turun jugak..kacau daun saja!

Lepas siap makan, baba saya kuar g baiki keta, kami semua dengan plan mama nak kuar shopping..

YES ---> Year End Sale.. Sale..Sale..Sale…

Siap2 semua, mulanya plan nak g dengan bas, senang sikit..lagipun kakak sulung saya keja petang takut dia susah nak anta..

Alih2 plan terpaksa diubah, kakak sulung saya cakap dia nak anta sebab nanti dia terus g keja.. *yeahh, xyah naik bas!*

Sampai kat pusat Bandar dalam kul 1 tengah hari.. pusing2 SOGO jap, teman mama cari kasut & bermulalah agenda shopping menyoping 2… penat + pening + letih.. ramai giler orang.. *tapi hepi sebab dapat sepasang kasut*.ma kasih mama!

Lepas da siap kat SOGO, gerak lak g kat Nagoya.. mama nak cari langsir untuk pintu bilik.. *impian mama yang sudahh lama & baru tertunai*..

Sekali lagi, pening + penat + letih sebab xtahu nak pilih langsir macam mane!.. semuanya cantik2 + comel2..

Akhirnya langsir da beli, kasut da beli & nasib baik kakak saya bawak balik barang2 tu.. kalau x, xtau macam mane nak bawak semua barang2 tu.. *Thanks kakak*

Kaki da lenguh masa 2, kiteorang pun g cari surau untuk solat zohor, rehat & tunggu asar terus.. xlarat da nak jalan..

Lepas solat asar semua, g minum air, ingat ke nak balik terus.. ALih2 baba saya tel cakap “baba ada kat jalan TAR”..

Sambung balik shoping kat jalan TAR.. xada ape yang dibeli di situ.. saya teman adik saya cari cadiggen je, mama saya cari tudung & kakak saya cari baju..

Da siap semua, nak balikkkk!!!!!

Tapi kakak saya merengek nak perabot untuk bilik dia… waaaa, penat weiii, esok boleh x..!!!..*jerit saya dalam hati*…

Tapi cian kat dia..sejak duk umah kat KL nie xada lagi perabot untuk bilik dia..*nasib baik dia guna duit sendiri, lau x I JELES tau*..haha

Lepas pilih perabot untuk rumah baba & kakak saya nie, balik la.. *xrugi lak g, tengok2 saya dapat satu cermin panjang idaman kalbu*nak letak dalam bilik kat umah.. murah giler, harga xsampai RM80.. memang berbaloi2 ar..*ma kacih baba*

Lepas 2, g solat magrib kat kawasan rumah lama saya.. kat Bandar Sri Damansara.. rindu sangat kat Masjid tu.. teringat lak, kat masjid tu la kiteorang adik2 beradik ikut mama & baba g terawih kecik2 mula, ikut mama lau ada program kat masjid tu.. bestnye..!!!

Lepas solat isyak semua Maka xada g mane da!!!

Terlalu,,lalu,,lalu,,lalu PENAT

Kul 9 malam sampai umah, mandi & makan..

Ingat nak update blog tapi sekali lagi penat + pening + letih + xlarat so tunda dulu.

Ermmm, tu cite pasal ari Jumaat & Sabtu…

***********

Cerita hari Ahad…

Saya nak REHAT kat umah je!!!

Tengok nak REHAT je..xlarat da nak kuar g jalan2… penat & lagipun xada lagi barang yang saya inginkan setakat nie.. Alhamdulillah semua da tertunai..hehe

**************

Ok, memandangkan arinie sepupu saya 2 bakal berkonvo maka Selamat Berkonvo buat Kak An.. taniah sebab da konvo & taniah sebab da keja.. x lama bulesss kawin la..hehe..(^_^)

Tengok orang syok berkonvo macam teringin nak konvo je jugak.. tapi belajar pun lama ag, soba je la…

Haaa, korang yang nak g shoping 2 silalah memakai kasut & sandal yang AMAT SELESA supaya kaki korang xlenguh & boleh gerak laju.. *time kasih kak sebab bagi pinjam kasut semalam*…hehe

Ok setakat nie je ceritanya.. selamat bercuti buat semua..

Kalau boring, g jalan2 @ buat sesuatu yang berfaedah ye..(^_^)

(T_____________T)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...