Wednesday, July 21, 2010

..:: Hidup Seorang Pelajar ::..

Assalamualaikum W.B.T...

Di kala setiap insan sedang menikmati mimpi yang indah dan diselimuti dengan selimut yang tebal *sebab hujan lebat*, aku masih berada di meja kecil dan berhadapan dengan laptop kesayanganku untuk menyiapkan kerja-kerja yang perlu dibereskan. Aku berhenti seketika dari terus menyiapkan kerja itu kerana hati ku tergerak untuk menulis di sini.

Hidup seorang pelajar bukanlah suatu perkara yang mudah sebab banyak perkara yang perlu kita pelajari untuk menempuh hidup yang akan datang. Ditambah pula dengan jawatanku selaku seorang setiausaha dalam Lujnah Makanan menyebabkan pelbagai tugas yang perlu dilakukan. Namun apa yang penting ialah NIAT... niat untuk bekerja, belajar kerana ALLAH S.W.T pasti akan dimudahkan ALLAH atas setiap urusan. Tambahan pula Lujnah kami akan mengadakan 1 pertandingan 'Menghias Kek' tak lama lagi dan banyak perkara yang perlu disiapkan.

Fuuhh, memang penat apatah lagi ditambah dengan tugasan-tugasan yang diberi oleh pensyarah, namun selalulah berfikiran positif sebab itu tugas yang diamanahkan kepada aku & banyak ilmu yang aku peroleh semasa menyiapakn tugasan tersebut. Jam 10.30 malam aku telah menerima kunjungan naib ketua aku & beliau telah menyenaraikan tugas-tugas yang perlu aku bereskan....:

*menyiapakn syarat-syarat pertandingan - SIAP
*menyiapkan borang-borang hakim - 80% SIAP
*menyiapakn surat sumbangan - (AMT)
*menyiapkan surat jemputan - (Ekin)
*jumpa dengan ahli lujnah tarbiah
*maklum pada semua mengenai mesyuarat
*dll....

Tepat jam 12.00 tengah malam aku & ekin bergerak ke bilik senior 'kak nora, kak ima, kak laila & kak didi' untuk menuntut ilmu..

Penat...penat..penat.. tapi dalam aku merasa penat, kegembiraan tetap hadir kerana menjadi 1 kegembiraan apabila kerja yang diamanahkan kepada kita dapat disiapkan & aku juga turut dibantu oleh MEREKA2 yang sungguh baik hati & pemurah.. Alhamdulillah..^_^

p/s :: terima kasih buat semua yang membantu secara langsung mahupun secara tidak langsung. diharap agar program yang dirancang dapat berjalan dengan lancar dan di Redhai ALLAH S.W.T..AMIN..^_^


~sambung buat kerja balik...hihi..~

SEBELUM.....!!!



SELEPAS...^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...