Sunday, July 4, 2010

..:: Syoknye -------> Kuar ::..

Assalamualaikum W.B.T...

Ape kaba semua, harap anda semua sentiasa sihat. Maaf ye kawan2, cite syoknye -----> kuar sebenarnye terjadi semalam, tetapi memandangkan kesihatan yang kurang ok terpaksa la menulis ari nie.. Haa, nama post syoknye ---> kuar nie di beri bersempena dengan satu hari aku kuar bersama kawan2 sekelas aku.

Cite nie bermula apabila tepat jam 10.45pagi aku & kawan2 berkumpul untuk ke 'Sua Rasa' bersama2.. Sua rasa di adakan di Stadium Ipoh & tujuan sebenarnya nak ke Tesco cari barang sikit tapi alang-alang tu singgah kat sua rasa saje2 nak tengok suasana. Dalam perjalanan nak ke sana, banyak peristiwa pahit, manis, masam, kelat & macam2 la.. Nak tahu ke..?? Ok, mule2 janji ngan van kul 11pagi, naik van sebab ramai yang join ye.. Time nak g kat van 2, tibe2 van 2 xmau hidup xtau sebab ape & kiteorang tunggu situ dekat 1 jam la jugak. Last skali surrender, tel la teksi. Ok, teksi pun sampai.. Alih2 nak naik teksi ada lak budak cina cakap dia yang tempah dulu. Hadoiii, kiteorang tempah dulu k... Nak x nak mengalah la ngan cina 2 & tunggu la teksi. 30 min lepas 2 baru kiteorang semua naik teksi & sampai la ke stadium ipoh semata2 mau tengok sua rasa.



van yang rosak


tunggu van bawah pokok je :(


da give up :: tunggu teksi je..


akhirnya berjaya juga sampai..^_^



sy dapat bear..ada nama tau..


Ok, saya mengaku nie 'first time' saya ke situ.. Hahaha, nak cakap jakun ke ape ke cakap la. Asalkan saya dapat merasa best @ x ke situ. Ok lepas pusing2 kat situ kiteorang pun naik bas untuk menuju ke Tesco.. Ok, part nie paling kelakar sebab kiteorang kena naik 3 buah bas untuk sampai ke Tesco sebabnya tersalah tunggu. Haish, walaupun duit habis tapi pengalama 2 yang bestnye. Bas pertama kiteorang naik dari 'Stadium - Ipoh Prade'.. Bas kedua dari 'Ipoh Prade - GM'.. Bas ketiga dari 'GM-Tesco'.. yang geram sangatnye mase naik bas ketiga 2 dia lalu kat stadium balik. Waaa, nape aku x tunggu je kat tempat menunggu sebelah sana..


bas :: Stadium - Ipoh Prade


geng bas sekolah


bas :: Ipoh Prade - Gm..


stesen bas :: GM - Jusco..rombongan sekolah nie..^_^

Kul 2 lebih2 kiteorang pun sampai la ke Tesco, tempat pertama yang di tujui ialah surau.. Zohor x lagi xbest nak shoping, so utamakan solat dulu. Lepas solat & rehat2 jap kiteorang pun serbu la Tesco 2. Banyak barang keperluan yang x ada so membeli sakan la semalam. Tapi tetap x lari bajet sebab 'list barang' membantu aku berjimat. So, nak shoping buat list k.. Lebih kurang 2 jam kat Tesco kiteorang pun kuar & solat asar lak takut lambat sampai maktab & pastu g makan kat KFC.. Best tengok budak2 nie hepi & diaorang la sumber kegembiraan aku.. Tepat kul 6.30 separuh dari rombongan nie da balik & tinggal aku 4 orang tunggu senior datang amik..








time kat KFC..^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...