Saturday, November 6, 2010

100 Hari....

Assalamualaikum W.B.T


Tinggal beberapa jam saja lagi untuk saya berada di rumah..

Aikk, pelik x nape tinggal beberapa jam je..

Lau xpelik abaikan

Mesti pelik sebab saya akan pulang ke Ipoh pada 9 aribulan kan..

Sebenarnyaaaaa……

Esok saya akan ke KL mengikut baba & kakak saya pulang ke KL..

Mama saya cakap naik bas balik Ipoh dari KL..

Sebab kalau dari Besut saya kena naik bas malam & akan sampai ke Ipoh jam 4.30 pagi..

Sape nak amek saya lau saya sampai pagi2 arikan..

Walaupun ada teksi, tapi bak kata mama saya, bahaya balik sorang2..

So, keputusannya kena lah saya naik bas ke Ipoh dari KL…(^_^)

***********

Bila saya da buat keputusan muktamad untuk ikut baba saya ke KL..

Mama saya cakap.. “sunyilah rumah nie mimi xada”..

Sunyi sebab rumah saya akan kosong kembali..

Tinggal mama & adik saya yang bongsu je..

Sebab yang lain da g bekerja & belajar semula..

Huhu.. Maaf ma, tunggu ye..

Seminggu kemudian mimi akan balik semula..

Mimi akan kembali memeriahkan rumah kita.. haha

***********

Bila saya akan kembali ke Ipoh semula, hati saya jadi x keruan…

Saya memikirkan sape la yang akan jaga makan pantang saya kat sana..

Haaa, jangan salah faham, bukan anak manja tau..

Walaupun kadang2 tu manja gak…kih3x..

Bila saya ada kat rumah, saya ikut sikit pantang sebab mama saya akan sediakan ape yang saya kena makan..

Mama xkan bagi saya makan benda yang x berkhasiat & yang boleh jejaskan pantang saya..

Pastu dalam saya fikir2 masalah yang akan saya hadapi, saya tanya mama.. “ma, ape yang boleh mimi makan & ape yang xboleh mimi makan”..

Maka banyaklah sangat benda yang XBOLEH saya makan 2..

Rasa macam nak buat LIST je pastu letak dalam BEG DUIT saya..

Bila nak g makan, kuarkan list 2 & tengok ape yang patut saya makan..

Idea yang baguss gak nie..huhu

Soalan kedua saya tanya mama saya.. “ma, mimi kena pantang berapa hari”..

Mama saya dengan penuh slumber dia cakap “100 HARI je”..

Saya terus tercengang..”Maaaaa, 100 Hari”…

Nape lama sangat…????

Sekali lagi jawapan slumber mama saya..”nak masuk hospital semula ke”..

Lepas dengar jawapan 2, terus saya kira hari..

Saya kena pantang sampai ke 28 JANUARI 2011….

Kalau hari nie baru 17 HARI saya berpantang….

Errr, sampai tahun depan…

Tapi saya rasa, saya nak pantang 50 ARI je…

Boleh kan..huhu….

Mama…mama….

100 hari tuuuu….

Jap, boleh kurus x kalau pantang 100 hari..haha

Lau boleh kurus best jugak..hihi

Kalah pantang orang lepas bersalin la macam nie..

Tapi sekarang saya da jadi makin sedih..

Walaupun akan berpisah untuk beberapa hari je, tapi mengingatkan dengan apa yang mama da buat pada saya, saya amat terharu sekali.. Walaupun kena marah hampir tiap2 ari disebabkan KEDEGILAN saya tapi saya xkisah pun.. Da memang saya degil.. haha..

Pesan mama, kat sana jangan cuba nak langgar pantang. Jaga makan 2, nanti luka pemedahan 2 teruk balik..

Ok mama, mimi CUBA ikut…

Ehhh, AKAN ikut….

Terima kasih mama, jasamu akan selalu dikenang..

Mimi sayang mama…

T______________T


Saya harap saya akan ceria & bersemangat macam gamba kat atas nie untuk menghadapi 100 Hari tu...hehe...

Ok.. Sekian, Terima Kasih..

~Mimi~

4 comments:

yen_eta said...

hahah...pantang jgn xpntang..
duk jauh pun jgn nak langgar..
ckp xsuka duk hspital kn..
so ingat2 lah erk..
lobe u..haha

Nur Shamimi Binti Jamudin said...

hehe...
baik cik nurse yang comell..
saya akan pantang...
eta suruh sebulan tapi mama suruh 100 ari...huhuhu...lame 2...
lobe u 2 ...(^_^)

yen_eta said...

alah mama xnak apa jadilah 2..bek lama ciket..organ dlman blh ehat n sembut elok...
jgn degil2..

Pemilik Blog said...

baik nurse yang comel..saya xkan degil2..saya akan pantang...hihi..(^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...