Monday, June 7, 2010

Berguna @ Tidak...??

Assalamualikum W.B.T..

Berguna @ x.. Ok, ape yang cuba aku nak sampaikan kat sini ialah barang-barang terbuang tu berguna @ x. Setiap orang mesti ada pandangan masing-masing kan.. Bagi aku barang-barang terbuang tu lau di kitar semula mesti suatu hasil yang baru dapat dicipta.. Haaa..aku post cite nie sebab tiba-tiba teringat balik aktiviti yang kiteorang kena buat sebelum cuti ari2 n dalam banyak-banyak program yang maktab anjurkan, aku rase ni la yang paling best dari kena dengar ceramah, at least boleh la otak ni berfikir sikit..

Ok, ape yang kumpulan aku hasilkan adalah 'Bas Balik Kampung' n hasil daripada bahan yang hampir terbuang tau.. Aku guna barang-barang 'Tower Of Hanoi' mase pameran Math ari 2 n kawan2 aku yang lain bawak tin, surat khabar, kertas lukisan lebih buat buku skrap aritu n kertas-kertas yang lebih mase mini sukan aritu.. Aku tahu nape diaorang semua bawak banyak2, nie mesti sebab xmau kasi bilik bersepahkan sebab bilik kena kosongkan sempena cuti sem nie..hehehe.. Sebenarnya sama la ngan aku..


barang yang hampir aku buang..

Apa yang kiteorang buat ialah bas, lampu isyarat, lukis gambar penumpang, buat jalan raya, lukis rumput n lain-lain lagi.. Macam mane idea datang...?? Haaa, nak tahu ea.. idea tu datang bila kiteorang x ada mood nak buat sebab hati ada kat kampung..Aik, ape kaitannya..?? Ada kaitan la, bile mood nak balik kampung, kiteorang buat lah bas..ni nak menunjukkan bahawa kiteorang exicited nak balik umah *balik naik bas k*..!!!...Bile semua da setuju n x banyak kerenah kiteorang pun start pun.. mula-mula mood xsampai ag tau, yela ngantok ada, boring ada, bosan ada TAPI bila hasil 2 da makin menjadi n cantik MOOD terus datang n terus la kiteorang siapkan dengan sungguh-sungguh..hehehe... Ok, kite tengok gambar lak ye..*no idea*..hahaha




ok...mereka bersungguh2 buat keja ye...



'Bas Balik Kampung' fasa 1


'Bas Balik Kampung' fasa 2 n bersama ahli2nya...



Gambar-gambar kat atas ni sebelum waktu rehat ye.. Selepas rehat kiteorang kena pamerkan hasil-hasil nie semua kat 'Anjung Budiman', maka berangkut la kami semua ke sana dengan membawa hasil ciptaan kami..*meja pun kena angkut* hehehe.. Tapi best duk kat sana sebab dapat tengok hasil kelas lain n dapat pamerkan hasil kumpulan aku.. *lagi skali kita tengok gambar ye..*


pameran hasil kumpulan aku








hasil-hasil dari kumpulan lain..

Da tengok..?? Kreatif kan diaorang semua ni, macam-macam boleh hasilkan dari barang terbuang 2.. So korang kat luar sana tu, lau ada barang terbuang fikir dulu boleh guna @ tak n mane tahu korang semua ada idea yang bernas, dapat cipta sesuatu n jual.. Waaaa, boleh jana pendapatankan dari duk saje...hehehe.. Ape-ape pun selamat mencuba..^_^


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...