Friday, June 25, 2010

..:: Jom Masak-masak ::..

Assalamualaikum W.B.T..

Haaa, jom masak2.. Salah 1 dari benda yang aku suka buat ialah MEMASAK. Waaa, best tau masak nie, yela xyah susahkan orang lau lapa2 coz boleh masak sendiri. Haa, ari nie aku telah belajar beberapa resepi baru dari mama. Antaranya ialah cara untuk buat 'kuih buah melaka, ikan gulai, kerabu timun' & lain2, lauk2 special nie di buat oleh aku, mama & aina. Kuih 2 kiteorang buat sebab mama nak bawak mase dia g kelas ilmu kat umah kawan dia, ikan gulai 2 di buat sebab aina yang mengidam & kerabu 2 pulak sebab salah 1 lauk fvrt aku. Haa, have fun sangat duk kat dapur tadi, dapat timba ilmu baru sambil berbual dengan mama aku.

Kat atas nie lauk tengah ari je, petang lak aku kena buat mee goreng sebab kawab2 lame aku nak singgah umah. Mama aku xada sebab g kelas ilmu dia, so nak x nak terpaksa la buat sendiri. Nasib baik ada aina yang boleh tolong2 sikit.. Resepi lauk yang tersenarai nie mudah je, nak buat pun mudah je... Lau sape2 nak resepi nnti mintak ar ye..Hehehe.. Ok, itu saje untuk post nie.. Esok aku nak buat kek coklat pulak, nak bawak balik ipoh..hehe..^_^


kerabu timun


mee goreng


kuih buah melaka....




p/s ::Yummmyyyy......gambar di atas hanya gambaran semata2...hehe
::Someday aku nak jadi macam mama aku, walaupun dia seorang guru tapi dia dapat bahagiakan anak2 & suami dia dengan masakan & kasih sayang yang tidak terkira 2...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...