Monday, December 27, 2010

Bagaimana

Assalamualaikum WBT

Ya Allah bagaimana aku bisa menguntum sebuah senyuman jika senyuman itu dirampas oleh kesakitan. Bagaimana bisa aku menjalani kehidupan ini jika kekuatan itu dirampas oleh kesakitan. Bagaimana aku bisa menjalani hidup ini dengan sebuah kekuatan dan ketabahan jika semuanya sudah diambil oleh kesakitan. Ya Allah sakit itu amat menyakitkan, sakit yang tidak dapat aku nyatakan melalui lisan ku Ya Allah. Hanya Engkau yang dapat mengetahui apa yang dirasai oleh hambaMu ini Ya Allah. Ya Allah sakit yang sudah menyerang ku sejak 4 hari yang lalu semakin hari semakin kuat menyerang. Apakah ini petandanya, apakah masanya sudah hampir tiba..??

Ya Allah bagaimana bisa aku membantu diriku, membantu keluargaku jika seluruh kudrat yang selama ini aku kumpul telah diambil oleh kesakitan itu. Ya Allah aku mohon kepadamu, berikanlah secebis lagi kekuatan kepadaku untuk aku mengharungi kehidupan ini Ya Allah. Hanya kepadaMu aku meminta & hanya kepadaMu aku memohon. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui apa sahaja yang terkandung dalam hati setiap hambaMu. Kurangkanlah kesakitan yang dialami ini supaya aku bisa menjalani hidup seperti sediakala. Amin..amin ya rabb.

Notakaki : Firman Allah SWT – “Dan jika Allah menimpakan suatu bencana kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkan kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tidak ada yang dapat menolak kurnia-Nya. Dia memberikan kebaikan kepada siapa saja yang Dia kehendaki di antara hamba-hamba-Nya. Dia Maha Pengampun, Maha Penyayang."(surah Yunus :107)

2 comments:

nhmy1303 said...

mimi..
mimi kena kuat!!
mga2 sakit ini dpt kurgkan dosa kita.
akak yakin mimi mampu.

Nur Shamimi Jamudin said...

kak wanie sakit sangat...sakit menanggung kesakitan & amat sakit menanggung berita kesakitan tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...