Monday, December 13, 2010

Rasa Itu

Memulakan langkah memang perit..

Bertatih..

Jatuh..

Dan bangun semula..

Kadang-kadang tanpa tangan menghulur bantuan, terasa diri kembara sendirian..

Mimpikan syurga idaman, sedangkan diri tak tahan ujian..

Kerdilnya diri bila menghitung keringat yang gugur..

Titisan air mata kecewa..

Rupanya masih sedikit cinta dan kasih ini dipadu..

Mekar dalam jambangan setia pada perjuangan Islam..

Aku menghimpun kekuatan..

Aku memohon ketabahan..

Merendah gelombang hidup dan dugaan mencabar..

Aku anggap kegagalan bukan suatu kekalahan..

Tapi ia suatu kejayaan yang masih terpendam..

Aku minta diberikan sejenak kesempatan untuk aku ulang kembali langkah pertama..

Keperitan yang kurasa ini mengajar aku erti kesabaran.

Insan memerlukan-Mu,

Oh Tuhan…



ihsan en google

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...