Monday, December 13, 2010

Bermula Sudah.. :)

Assalamualaikum WBT…

Haa, setelah saya Cinderella yang comel lagi manis nie, maaf agak perasaan di situ..haha mendapat cuti MC selama 1 hari, maka hari nie bermulalah hari bekerja bagi Cinderella saya..hihi...bermula sudah selepas beberapa lama 'berholiday' di KL..huhu

Haa, saya bukan keja kat supermarket ke kedai makan ke..keja saya time cuti ialah kemas rumah..jadi perempuan melayu terakhir..cewaaahhh, ayat perasaan gitu..haha.. saya xdibenarkan bekerja sebab rumah nie sape nak kemas lau anak perempuan mama g keja kan…sape setuju, sila angkat tangan…~lalalala~

Haiip, harap maaf Cinderella dalam blog nie xsama dengan Cinderella zaman dogeng dulu ye! Nie da moden sikit, dia xada mak tiri & kakak2 tiri..dia ada mama yang penyayang & adik beradik yang sungguh baik hati.. Untuk pengetahuan semua, saje je nak gune nama ‘cinderella’ tu sebab teringat sangat kat dia, lame giler xjumpe dia..*pernah jumpe ke*(^_^*)

Saya Alhamdulillah da makin sihat dari demam, dan makin sihat dari penyakit ‘hati’. Terima kasih buat semua yang banyak bagi sokongan…luv u all la..(^____*)

Haaa, bila da makin sembuh maka makin banyak la rutin harian yang perlu dibuat..

Pagi tadi, lepas subuh siap2 terus g ambek nenek kat rumah dia & bawak nenek g klinik. Dia da kehabisan ubat. Kalau time cuti, saya yang bawak beliau ke klinik, best dapat jumpe orang kampung, dapat kenal2 ngan orang kampung..Masa kat klinik tadi, ingat ke nak amek ubat je, tengok2 nenek saya kena tahan kat wad kecemasan sebab darah dia naik tinggi..maka tunggulah beliau kat wad kecemasan selama 30minit. Lepas da siap segala urusan maka balik la kami ke rumah.

Lepas habis urusan kat klinik, saya ke rumah nenek sekali lagi untuk amek mak sedara saya yang datang dari Kota Baharu. Haa dia singgah jenguk kedai dia kejap, pastu terus balik rumah saya kat Kg Raja.. xfaham perjalanan cerita nie, silalah ke Besut, hehe…*ada kena mengene ke ea*..

Sampai rumah, tengok sepupu saya ada dengan anak2nya yang comel tu.. Iris & Iesha.. jadi baby siter jap. Layan Iris tengok Upin & Ipin, layan dia makan ubi dan pisang goreng & layan celoteh dari mulutnya.. waa, gembira rasanya…

Tinggalkan si kecil dengan laptop kejap, Cinderella saya terus ke dapur tolong mama untuk siapakn makanan tengah hari. Da siap semua, tinggal mama jap & solat zohor. Lepas makan, sambung layan si kecil tengok Mr Bean lak.. borak2 sekejap maka mak sedara saya & sepupu saya pun berangkat pulang ke rumah mereka. Diaorang kena balik awal sebab sepupu saya masuk hospital..*faiz, semoga cepat sembuh k..esok mimi & mama g lawat*

Ok, kerja saya xtamat lagi ye! Kad xboleh nak punch lagi, kena tunggu keja semua beres baru boleh rehat!... lepas kemas dapur, lipat baju, angkut masuk bilik, kemas bilik, kutip baju2 kotor & fuhhhhhhhhhh *bunyi tarik nafas dalam2 & lepaskan sekuat hati* akhirnya, beres semua keja untuk pagi-petang nie.. haa, baru la boleh bersenang lenang.. mama pun xpenat, saya pun xtension.. hip..hip..horeeyy..da siap semua keja baru boleh menghadap laptop nie…

Ok, da siap punch kad tadi..boleh balik kerja..hihi

Mimi, harap maklum, kamu kena study ye..kamu tu belum amek final lagi.. study jangan lupe..ingat *buat persiapan semasa gelombang kecil, jangan tunggu hingga gelombang besar tiba*…. Ok, ok…saya study, tapi rehat kejap ye…(^_^*)

Terima kasih buat en batuk, en demam, en selesema & en sakit tekak sebab bagi kerjasama masa saya nak buat keja nie…

Terima kasih buat en hati yang comel sebab awak pun da makin sembuh.. kita xyah fikir da ea benda tu semua.. kita kena KUAT kan, kita xyah da la nangis2 kan…kita pasti boleh! Ya Allah kuatkanlah hatiku..amin..

**En beliau, esok saya nak jumpa awak. Saya berharap sangat keputusan yang positif. Ya Allah berikanlah ketenangan hati & kelapangan dada kepadaku untuk menerima segala keputusan, amin..(^__^)

Ok semua, jumpa lagi, ceria2 selalu ye… Nikmati cuti selagi ianya masih bersisa…

(T_____________T)


gambar sekadar hiasan semata-mata ye..
trimas buat en google...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...