Sunday, December 5, 2010

Konvo di Shah Alam

Assalamualaikum WBT…

Saya rasa nie entri ketiga dari saya untuk ari nie..

Tibe2 rajin lak nak menulis..

Entri awal2 pagi tadi, kononnya tulis ari AHAD adalah ari rehat..

TAPIIIIII

Xboleh nak rehat..

SEBAB

Saya DI PUJUK, DI RAYU oleh kakak2 saya untuk ikut g konvo sepupu saya kat Shah Alam.. ikutkan hati xmau g sebab saya betul2 letih.. tapi segan lak lau x g sebab kebetulan ada kat sini kan.

Lagipun mama & baba saya xleh g sebab kereta baba saya nak anta g workshop..

Terpaksa naik kembara je, so mama cakap ‘anak2 je la yang g, wakil mama’…

Ermm, maka bangun la saya untuk mengosok baju..

Siap2 semua, dalam kul 11 pagi kiteorang kuar..

Rombongan yang g pagi tadi ialah kakak, kak ama, saya & aina..

Plan pagi tadi, nak singgah IKEA jap sebab kakak saya ada ‘date’ ngan kawan2 baik dia..

Sampai kat pintu lift nak turun g kat tempat letak keta, tibe2 kakak saya pening & hampir pengsan.. dia xbrape sihat.. dan dengan slumber dia cakap ‘mie bawak keta ea’..

Tibe2 lutut saya jadi ketar..!!!!

‘kakak, nak suruh mimi drive kat KL yang punyalah besar nie’…

monolog dalam hatiku...

Mama nak balik, xmau g..!!! *kak ama & aina TOLONG AMEK lesen keta pas nie*

Ok fine, bawak keta g IKEA memang PENGALAMAN yang bagus..tapi KL dengan jalan yang banyak sangat simpang, keta semua laju2 + besar2 & macam2 kagi, saya jadi takut..

Walaupun da 2 tahun ada lesen, tapi selalu saya merempit keta kat kampung je..lorong kecik2 je & xsibuk macam bandaraya nie..*fuuhh, muke saya serius pucat lesi*…takut weii…

Ok, Alhamdulillah kami semua selamat sampai ke IKEA..

Kakak g jumpe kawan2 dia, saya, kak ama & aina ke Tesco..

Jalan2 kat sana.. IKEA ramai yang teramat orang kat sana..

Lepas jalan2 sekitar TESCO kami pun meneruskan perjalanan ke Shah Alam…

Pertama sekali tengok muka kakak saya, ok Alhamdulillah dia sihat & dia boleh drive..

Tapi dalam perjalanan ke Shah Alam, kakak saya tibe2 hentikan kereta & sekali lagi dia cakap ‘mie drive ea, kakak pening’…

Mama nak duduk kat lebuhraya 2 boleh x…nak kena langgar ke kereta… haha…

Ketar + takut + tibe2 pening semua ada.. jap, bangga & hepi pun ada sebab dapat bawak keta kat KL..haha..*u all nak cakap I jakun ke ape ke, cakap la.. I memang macam nie.haha…*

Ok la, bawak la..dengan perasaan yang bercampur baur tu…

Mama doakan mimi dari jauh ye..doakan kami selamat sampai..

Berbekalkan doa naik kenderaan, selawat + tawakkal pada ALLAH SWT, Alhamdulillah kami SELAMAT sampai di UiTM Shah Alam..

*terima kasih kepada adikku Aina sebab dia ingat jalan ke Shah Alam”

Sampai kat Shah Alam terus menuju ke masjid untuk solot zohor + rehat + tunggu asar terus..nanti senang, xyah nak terkejar2…

Lepas selesai semua urusan & sepupu saya pun da siap berkonvo..

Maka kami pun pergi cari mereka & hadiah..

Ok, nak tahu cerita yang lebih lanjut, kita tengok gambar ye..




sepupuku yang berkonvo tadi..
taniah kak an..(^__^)


dengan mama & baba beliau...
a.k.a
che ton & ayah long saya...


tibe2 rasa macam nak sejambak bunga ros...
hehe


bile saya pendek, saya kena menjinjing..
gamba saya xnmpak sangat..hehe


ngan keluarga sebeleh che ton & ayah long saya..


hot mummy dengan dua orang anak daranya..
baju kuning 2 la mummy kepada iris & iesha..
sepupu saya a.k.a kakak sulung kak an..(^_^)


iris yang kepenatan & ketiduran...
huhu..
rindu suara si kecil nie..


keluarga ayah long & che ton saya...


mummy iesha nak pakai jubah & topi macam anya jugak...!!
nak pakai & amek gamba jugak...
monolog iesha...huhu

*******

ok, cerita konvo sampai di situ je...

Tapi cerita kami xhabis lagi...

Kena balik ke Kepong dari Shah Alam & kakak saya x sihat lagi..

Again!! saya perlu bawak keta!!!!

mama, mimi sesat tadi...

Dari tol yang sepatutnya dua je jadi 6 @ 7...haha

Sori habis duit aina & kak ama bayar tol..

Tapi PENGALAMAN itu menyeronokkan...

Alhamdulillah perjalanan selamat pergi & balik..(^_^)

*************
Taniah sekali lagi buat kak an sebab da konvo...

Dan terima kasih banyak2 buat kakak2 & adikku yang sentiasa menemani mimi masa drive tadi, korang memang TERBAIK ar..

sori sebab marah2 tadi sebab saya agak kalut + takut + xtahu jalan..huhu

(T_______________T)

2 comments:

Ammar Ahmed said...

laa...k.mimi g shah alam ke.. uhuhu..

Nur Shamimi Jamudin said...

ye ammar...saya ke sana...hehe
jap ammar orang shah alam ke..??hehe..
sesat la time nak balik 2..seram rasenya bawak keta kat 'bandar besar' nie..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...